آشنایی با قوانین بازی تخته نرد
قوانین تخته نرد
تخته نرد بازی ای است که بین دو طرف مقابل روی تخته ای مشخص شده است که با 24 مثلث مشخص شده و به آن ”امتیاز” گفته می شود.
هر طرف دارای 15 چک کننده با رنگ متفاوت است که با توجه به اعداد وارده توسط یک جفت تاس در جهت مخالف حرکت می کنند و نقاط را به عنوان فاصله در نظر می گیرند. این بازیکن ابتدا می تواند چکرهای خود را دور بزند و سپس از صفحه خارج شود ، برنده بازی است.
علاوه بر چکرهایشان ، هر بازیکن یک جفت تاس و یک فنجان تاس دارد (برای تکان دادن و پرتاب تاس). یک مکعب دوبرابر نیز وجود دارد که در ابتدا در وسط سینی در یک طرف تخته قرار می گیرد. این مکعب با اعداد 2 ، 4 ، 8 ، 16 ، 32 و 64 مشخص شده و برای دو برابر شدن سهم بازی ها استفاده می شود.
تنظیم هیئت مدیره
تخته نرد شامل چهار بخش (ربع) از شش امتیاز است - نقاط تخته نرد نیز به عنوان “پیپ” شناخته می شوند. نوار عمودی که در وسط تخته قرار دارد “میله” نامیده می شود و جایی است که پس از “ضربه” یا “بازگرداندن” چکرها قرار می گیرد.
تنظیم تابلو ، شماره های هر نقطه و نام چهار ربع در زیر نشان داده شده است:
صفحه ممکن است در موقعیت معکوس موارد فوق تنظیم شود ، مانند این:
بازیکنان تخته نرد باید بازی را با استفاده از هر دو موقعیت شروع یاد بگیرند و لطفا توجه داشته باشید که تخته های واقعی تخته نرد با تعداد نقاط ، نام ربع ها و یا کلمه “Bar” مشخص نشده اند.
دو نمودار بعدی جهتی را نشان می دهد که هر بازیکن چکرهای خود را حرکت می دهد:
همانطور که مشاهده می شود ، بازیکنان چکرهای خود را در خلاف جهت ، عقربه های ساعت و خلاف عقربه های ساعت در برابر یکدیگر حرکت می دهند و منجر به برخوردهایی در طول مسیر می شوند