آشنایی با ورزش قایق رانی
خطوط (تقلب در حال اجرا) را که بادبان ها را بالا می برند و کنترل می کنند (به ترتیب هلیارد و ورق) بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که آنها از هم جدا شده اند ، به دور یکدیگر پیچیده نشده اند و روی هر چیز دیگری رسوب نشده اند و همه آنها دارای یک گره شکل-هشت یا گره متوقف کننده دیگر در انتهای آزاد (تلخ) هستند ، بنابراین آنها نمی توانند از طریق دکل یا شیارها عبور کنند.
تمام خطوط را از روی دکمه های آنها بیرون بیاورید و از وینچ آنها خارج شوید. هیچ خط اتصال دهنده ای نباید وجود داشته باشد. همه باید در این مرحله آزاد باشند و واضح باشند.
اگر بالابر بالایی دارید - یک خط کوچک که پشت بوم را بالا نگه می دارد و وقتی که بادبان استفاده نمی شود از آن خارج می شود - اجازه دهید آن را بیرون بکشید تا زمانی که بوم آزادانه به سمت پایین بیفتد ، سپس دوباره ببندید یا دوباره صاف کنید آی تی. مراقب رونق باشید. در این مرحله فقط در حال چرخش است. اگر اتفاقی به شما یا خدمه شما برخورد کند باعث ایجاد “کلون” دردناک می شود. هنگامی که کشتی اصلی را کاملاً بلند کنید ، رونق به حالت طبیعی و افقی خود برمی گردد.
در صورت مجهز بودن ، مطمئن شوید که پنجه به درستی به سکان متصل شده و آن را کنترل می کند. قایق بادبانی شما اکنون آماده است تا بادبان ها را بلند کنید!
وضعیت بادبان را نیز بررسی کنید. باید صاف و سفید باشد ، در لبه ها فرسوده ، چروکیده و یا فرسوده نشود. [6]جهت باد را تعیین کنید. بسیاری از قایق ها دارای یک ویندکس یا نشانگر جهت باد در بالای دکل هستند. همچنین ممکن است پرچم هایی در نقطه مشاهده کنید ، و می توانید باد را بر اساس نحوه پرواز پرچم ها قضاوت کنید. [7] من
اگر قایق شما ویندکس ندارد ، چند قطعه نه اینچ نوار کاست قدیمی ، نوار VHS یا نخ روغنی را به کفن ها ببندید - کابل های تقلبی که دکل را نگه می دارند. آنها را در هر طرف قرار دهید ، از چهار طرف قایق حدود چهار فوت بالاتر. اینها به شما نشان می دهد که باد از کدام جهت می وزد ، اگرچه برخی از ملوانان نوار کاست را برای این منظور بسیار حساس می دانند.
با تجربه ، فقط با احساس آن بر روی صورت می توانید جهت باد را تشخیص دهید. [8]